ثبت انواع شرکت آسان و سریع با راشا ثبت

ثبت شرکت یکی از معظل‌هایی است که یک کارفرما می‌تواند به صورت دائم به فکر راه حلی برای آن باشد. شرکتی که ثبت می‌شود، پس از آن به شرکتی مطمئن و قابل اعتماد شناخته می‌شود. از طرف دیگر پس از ثبت شرکت، مالکیت معنوی برند شما برای شخص خودتان محفوظ می‌ماند و کسی جرأت دست درازی به آن را نخواهد داشت.

اگر خواهان افتتاح یک شرکت هستید، قبل از هرچیزی باید به فکر اعتبار بخشی به آن باشید. ثبت شرکت اولین گام برای ابراز وجود شرکت شما به عنوان یک شخصیت حقیقی و حقوقی است. ثبت شرکت اولین مرحله از تجاری سازی برند و شخصیت بخشی به شرکت شماست. با ثبت شرکت شما به شکل رسمی و قانونی در تجارت و کسب‌ و کار فعالیت خواهید کرد و از اعتبار بیشتری نیز برخوردار خواهید شد. این اعتبار منجر به جذب سرمایه، گسترش تجارت و امکان انجام قراردادهای کلان می‌شود.

همچنین با ثبت شرکت قادر خواهید بود به صورت رسمی در مناقصات و مزایده‌ها شرکت کنید و از امتیازات تجاری مربوطه بهره‌مند شوید. به علاوه ثبت شرکت به شما امکان می‌دهد حقوق خود را محافظه کرده و در صورت نیاز اختلافات حقوقی خود را از طریق مراجع قانونی حل و فصل کنید.

بنابراین ثبت شرکت مهم‌ترین گام برای ایجاد هویت قانونی و شخصیت برای کسب و کار شماست. با ثبت شرکت به حمایت مالکیت معنوی خود و اعتبار و رسمیت بیشتر در عرصه تجارت دست خواهید یافت. از آنجا که اقدام به ثبت شرکت ممکن است برای هر کسی میسر نباشد، راشا ثبت حاضر است با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن انواع خدمات ثبت شرکت شرکت را برای شما انجام دهد.

راهنمای گام به گام ثبت شرکت
  1. وارد وبسایت http://irsherkat.ssaa.ir شوید و فرم‌های موجود را پر کنید.
  2. در قسمت بعد اطلاعات مربوط به متقاضی را کامل کنید. (موسس، هیئت مدیره و ...)
  3. در مرحله بعد نوع شرکت خود را انتخاب کنید.
  4. در گام بعد باید 5 نام را برای شرکت خود پیشنهاد دهید. این نام‌ها نباید تکراری، انگلیسی و مخالف با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.
  5. درج فعالیت شرکت در گام بعدی.
  6. حال در گام بعد و در مرحله اطلاعات مرکز اصلی، تلفن شرکت، مکان استقرار و ... را وارد کنید.
  7. حال در صفحه سرمایه شرکت، نوع سرمایه شرکت را انتخاب کنید. همچنین ارزش ریالی هر سهم را مشخص کنید.
  8. حال در فرم مربوط به اشخاص، اطلاعات همه سهامداران را وارد کنید.
  9. تعیین تاریخ اعتبار سمت‌های سهامداران
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت
  1. 2 نسخه شرکت‌نامه امضا شده
  2. 2 نسخه تقاضانامه شرکت امضا شده
  3. 2 کپی از اساس نامه شرکت
  4. 2 برگ دارای امضا از صورت جلسه مجمع هیئت مدیره و بنیان گذاران
  5. ارائه مدرک سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره و بنیان گذاران

انواع شرکت‌های حقوقی در ایران

قوانین ثبت شرکت برای انواع شرکت‌ها متفاوت است. به عنوان مثال برای ثبت یک شرکت سهامی عام، مدارک متفاوتی به نسبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز است. در زیر هر کدام از شرکت‌‌ها را بررسی می‌کنیم:

1.     شرکت سهامی

طبق ماده 20 قانون تجارت ایران، شرکت سهامی یعنی شرکتی که سرمایه‌اش به وسیله سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام می‌باشد. شرکت‌های سهامی دو نوع می‌باشند: سهامی عام و سهامی خاص.

2.     شرکت با مسئولیت محدود

با توجه به ماده 94 قانون تجارت ایران، شرکتی که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل می‌شود، به آن شرکت با مسئولیت محدود گفته می‌شود. هر یک از شرکاء تنها به اندازه سرمایه‌ای که در شرکت ورود کرده است، مسئول قراردادها و بدهی‌های شرکت می‌باشند. سهام یا بخش‌های سهام بین اعضاء تقسیم نمی‌شود.

3.     شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یک نوع شرکت است که تحت یک اسم مخصوص برای امور تجارتی توسط دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. در صورتی که دارایی‌های شرکت برای تسویه تمامی بدهی‌های شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسئول پرداخت کلیه بدهی‌ها هستند.

4.     شرکت مختلط غیر سهامی

با تشکیل یک شرکت مختلط غیر سهامی، یک یا چند شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود، روابط شرکا به شرکت نامه تبدیل می‌شود. در نام این شرکت، باید واژه مختلط غیر سهامی ذکر گردد. زیرا این شرکت هیچگونه سهامی عمومی منتشر نمی‌کند.

5.     شرکت مختلط سهامی

یک شرکت مختلط سهامی، یک نوع شرکت است که بین یک یا چند شریک ضامن از یک سو و دو یا چند شریک سهامی از سوی دیگر برای امور تجاری تشکیل می‌شود. در این نوع شرکت در صورتی که دارایی‌های شرکت در زمان انحلال کافی نباشد، هر یک از شرکاء ضامن مسئول برای تادیه کلیه بدهی‌ها می‌باشد.

6.     شرکت تعاونی تولید و مصرف

در ماده 20 قانون تجارت شرکت تعاونی تولید و مصرف یکی از هفت شرکتی است که ذکر شده است. این نوع شرکت براساس قانون تجارت به دو قسمت، یعنی شرکت تعاونی تولید و شرکت تعاونی مصرف، تقسیم می‌شود. برای ثبت این دو نوع شرکت و صورت تشکل آن‌ها، همچنین برای تعیین سهم شرکا، ضرورت دانستن دستورالعمل تشکیل تعاونی‌ها نیاز است.

7.     شرکت نسبی

شرکت نسبی، طبق ماده ۱۸۳ قانون تجارت ایران به معنای شرکتی است که تحت یک نام خاص بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می‌شود. مسئولیت هر یک از این شرکا به تناسب سرمایه‌ای است که در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین مطابق ماده ۱۸۴، در نام این شرکت باید واژه شرکت نسبی و حداقل نام یکی از شرکا ذکر گردد.

سخن نهایی | راشا ثبت

در اینجا با مراحل ثبت شرکت و انواع شرکت‌ها آشنا شدیم. از آنجا که پیگیری ثبت شرکت برای هر شخصی ممکن است مقدور نباشد، راشا ثبت حاضر است که با کمترین قیمت ثبت شرکت و کوتاه‌ترین زمان، شرکت شما را با پیگیری مدام، ثبت کند. ما در راشا ثبت با استفاده از وکلای خبره‌ی خود، تمام مراحل ثبت شرکت شما را (هر یک از هفت نوع شرکت) از صفر تا صد انجام می‌دهیم.

شرکت راشا ثبت یکی از شرکت‌های ثبت انواع امور حقوقی، ثبت شرکت، ثبت اختراع، ثبت ایده، اخذ ایزو و …، می‌باشد. راشا ثبت با تجربه چندین ساله خود در امور ثبتی و حقوقی، توانسته است نام خود را به عنوان یکی از بهترین‌های این حوزه ثبت نماید. در صورت سوالات بیشتر در مورد نحوه ثبت انواع شرکت‌های حقوقی، با پشتیبانان راشا ثبت در ارتباط باشید.

ثبتی آسان و مطمعن را با راشا ثبت تجربه کنید.

×

دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق واتساپ

× پشتیبانی آنلاین