دریافت جواز تاسیس با راشا ثبت

برای آغاز و راه اندازی هر کسب و کار صنعتی، حائز شدن مجوزهای قانونی در زمینه فعالیت‌های صنعتی ضروری است. یکی از اساسی‌ترین مجوزها، جواز تاسیس می‌باشد که برای هر واحد تولیدی یا کارخانه مورد نیاز است. این مجوز برای هر دو نوع شخصیت حقوقی و حقیقی در دسترس است و موسسان کسب و کار می‌توانند با دریافت آن، از مزایای فراوانی در کار خود بهره‌مند شوند. در این صفحه به همراه راشا ثبت، با مزایا، مدارک و مراحل دریافت جواز تاسیس آشنا خواهید شد. تا بتوانید کارخانه یا واحد تولیدی خود را به راه بندازید.

جواز تاسیس چیست؟

جواز تاسیس شامل اسناد حائز اهمیت و قانونی است که به شرکت‌ها و افراد حقیقی اجازه می‌دهد تا بخش‌های تولیدی خود را راه‌اندازی کنند. این مجوز از سوی وزارت‌های مختلف مانند وزارت صنعت و معدن، بهداشت یا جهاد کشاورزی صادر می‌شود. این جواز به مالکان کسب و کار اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های تولیدی خود را آغاز کنند.

برای دریافت این مجوز، شما باید یک فرم تقاضانامه تکمیل کنید که در آن نوع شرکت یا واحد تولیدی مورد نظر خود را مشخص کنید. این اقدام اولین گام بسیار حیاتی برای تاسیس هر کسب و کار تولیدی است و پس از دریافت جواز تاسیس، می‌توانید فعالیت خود را به صورت رسمی و قانونی آغاز کنید.

مزایای دریافت جواز تاسیس

باید بدانید که جواز تاسیس مزایای زیادی دارد که ما در زیر به 5 مورد از مهم‌ترین مزایای دریافت جواز تاسیس می‌پردازیم:

  • افراد و شرکت‌هایی که دارای جواز تاسیس هستند، می‌توانند از تسهیلات بانکی با سود پایین و بازپرداخت طولانی‌مدت بهره‌مند شوند که این امر به توسعه و استقرار کسب و کار کمک می‌کند.
  • برای ثبت برند و علائم تجاری، لازم است که جواز تاسیس در دسترس باشد تا این امر تحقق یابد و این امکان فراهم می‌شود.
  • امکان واگذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی با دریافت مجوز تاسیس امکان‌پذیر است. این مهم شامل شرایط دولتی و امکان پرداخت ۳۰% به صورت نقدی و مابقی ۷۰% به صورت اقساط ماهیانه به مدت ۳۶ ماه می‌شود.
  • اخذ جواز تاسیس، دسترسی به پیش‌طرح‌های توجیهی PFS تایید شده توسط کارشناسان را ممکن می‌سازد. اخذ این جواز بسیار مناسب برای جذب سرمایه است و این اقدام به توسعه و رشد کسب و کار کمک می‌کند.
  • اخذ جواز تاسیس، دسترسی آسان به نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی را فراهم می‌سازد و این امر باعث توسعه و ارتقاء کسب و کار شما می‌شود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز تاسیس | اشخاص حقیقی

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. در این قسمت به بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز تاسیس اشخاص حقیقی می‌پردازیم.

    • از کارت ملی خود کپی بگیرید و ارائه دهید.
    • کپی شناسنامه
    • فرم پرسش‌نامه اخذ جواز تاسیس را به دقت تکمیل نمایید.
    • اطلاعات مرتبط با تمام وسایل و کالاهای تولیدی خود را ارائه دهید.
    • مدرک پایان خدمت
مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز تاسیس | اشخاص حقوقی
  • نسخه رسمی تاسیس شرکت از روزنامه مربوطه را به همراه داشته باشید.
  • کپی آگهی تاسیس شرکت را ارائه دهید.
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت باید بررسی شود.
  • کپی کارت ملی، شناسنامه و پایان خدمت مدیر عامل را فراموش نکنید.
  • حتماً کپی اظهارنامه شرکت یا شرکت‌نامه را ارائه دهید و درخواست خود را ثابت کنید.
  • مهر و سربرگ شرکت را به همراه مدارک دیگر ارائه نمایید.
  • فرم پرسش‌نامه اخذ جواز را با دقت تکمیل کنید و تحویل دهید.
  • یک پرسش‌نامه در زمینه عملکرد شرکت و محصولات تولیدی را تکمیل نمایید.

صفر تا 100 مراحل دریافت جواز تاسیس

در این قسمت ما به تمامی مراحل دریافت جواز تاسیس شرکت اشاره کردیم:

  1. مرحله نخست: ثبت نام در سامانه بهین‌یاب

در این مرحله، شما باید به سایت بهین‌یاب مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را انجام دهید. سپس نام کاربری و رمز عبور به شما ارسال می‌شود. این مرحله به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری در سازمان صادر کننده جواز تاسیس را اخذ نمایید. پس از ثبت نام موفق، اطلاعات ورود به سامانه به شما ارسال می‌شود تا بتوانید به مراحل بعدی پرداخته و درخواست خود را ثبت کنید.

  1. مرحله دوم: انتخاب نوع جواز تاسیس

در این مرحله، شما باید از بین انواع مختلف جواز تاسیس، نوعی که با فعالیت شما مرتبط است را انتخاب کنید. به عنوان مثال شما باید از بین گزینه‌های مختلف مانند جواز تاسیس واحد فنی مهندسی، جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی و سایر موارد، نوع جواز تاسیس مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس اطلاعات مرتبط با نوع فعالیت خود را وارد نمایید.

  1. مرحله سوم: تعیین اولویت‌های موضوعی

در این مرحله، شما باید موضوعات مرتبط با فعالیت خود را بر اساس اولویت تعیین کنید. موضوعات دارای اولویت، گزینه‌های بهتر برای سرمایه‌گذاری هستند و مورد حمایت بیشتر ارگان‌های دولتی قرار دارند. به عنوان مثال این موضوعات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طبقه‌بندی می‌شوند و دو گروه دارای اولویت و فاقد اولویت را شامل می‌شوند.

  1. مرحله چهارم: بررسی و صدور جواز

در این مرحله، درخواست شما توسط ارگان‌های دولتی مربوطه بررسی می‌شود و پس از تایید، جواز تاسیس به شما ارائه می‌شود. پس از ثبت درخواست در سامانه بهین‌یاب، درخواست شما توسط ارگان‌های دولتی مربوطه بررسی می‌شود. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، جواز تاسیس به شما صادر می‌شود.

  1. مرحله پنجم: پرداخت فیش‌های مربوطه

شما لازم است در طول فعالیت اخذ جواز تاسیس، تمام فیش‌های لازم برای این امر را پرداخت کنید.

 

سخن پایانی | راشا ثبت

در نهایت با پایان مراحل ثبت نام و تعیین اولویت‌های موضوعی، درخواست شما توسط ارگان‌های دولتی مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، جواز تاسیس شرکت به شما صادر می‌شود. این فرآیند سریع و کارآمد، شرکت‌ها را از مراجعه حضوری در سازمان‌های مربوطه معاف می‌سازد و تسهیلات بیشتری را برای شروع فعالیت‌های تجاری فراهم می‌کند. این اقدام به عنوان گامی مهم در تسریع و تسهیل فرآیند راه‌اندازی کسب و کارهای جدید، اهمیت بسزایی دارد.

به دلیل مراحل زیاد و وقت گیر اخذ جواز تاسیس، ممکن است دریافت این جواز برای هر کسی مقدور نباشد. به عنوان مثال یک فرد که مشغول کار کردن و درس خواندن است و وقت آزاد ندارد، پیگیری این مسئله برایش سخت‌تر می‌شود. راشا ثبت می‌تواند به کمک وکیلان خبره خود، در سریع‌ترین زمان ممکن و با دریافت کمترین هزیه، خدمات اخذ جواز تاسیس شما را انجام دهد. راشا ثبت به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در حوزه ثبت امور حقوقی، ثبت شرکت، اخذ جواز تاسیس، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی، اخذ ایزو و … در این زمینه تجربه چندین ساله دارد. اگر سوالات بیشتری درباره دریافت جواز تاسیس دارید، با پشتیبانان ما در راشا ثبت تماس بگیرید.

ثبتی آسان و مطمعن را با راشا ثبت تجربه کنید.