صفر تا 100 ثبت شرکت سهامی خاص | راشا ثبت

ثبت شرکت سهامی خاص

Offshore Company Formation


شرکت سهامی خاص یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌های ثبت شده در ایران است. در این نوع شرکت سرمایه به صورت سهام تقسیم می‌شود و تمامی آن توسط موسسین فراهم می‌شود. در این شرکت مسئولیت هر سهامدار بر اساس میزان سهامی که در اختیار دارد تعیین می‌شود. به عبارت دیگر مسئولیت هر فرد در قبال سود و زیان شرکت به نسبت میزان سهامی که دارد مشخص می‌شود.

مفهوم مبلغ اسمی سهام به طور کلی اشاره دارد که هر سهامدار در شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. در صورت بروز بدهی‌ها، مسئولیت هر سهامدار تا میزان سرمایه او محدود می‌شود. به عبارت دیگر هر فرد تنها به اندازه سرمایه‌ای که در شرکت می‌گذارد مسئول است.

شرکت‌های سهامی به دو دسته تقسیم می‌شوند. این دو نوع شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های سهامی عام هستند. در شرکت‌های سهامی عام بخشی از سرمایه از طریق فروش سهام به عموم تامین می‌شود. در حالی که در شرکت‌های سهامی خاص، تمام و کمال سرمایه توسط موسس‌ها در زمان تاسیس تامین می‌شود. حال بیایید به بررسی مزایای شرکت سهامی خاص بپردازیم.

برخی از مزایای شرکت سهامی خاص

  1. ثبت شرکت سهامی خاص به تنهایی به عنوان اولین مزیت این نوع شرکت‌ها شناخته می‌شود. زیرا تعداد متقاضیان بیشتری نسبت به شرکت‌های سهامی عام دارند. این موضوع نشان دهنده جذابیت و اعتماد عمومی به این ساختار حقوقی است.
  2. شرکت‌های سهامی خاص عموماً در زمینه‌های عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت‌های بورس و یا شرکت‌های دولتی فعالیت می‌کنند. این تنوع در حوزه‌های فعالیت، این نوع شرکت‌ها را به گزینه‌ی مناسبی در انواع صنایع و بخش‌های اقتصادی مختلف تبدیل می‌کند.
  3. بانک‌ها نسبت به شرکت‌های سهامی خاص اعتبار بیشتری دارند که این امر باعث می‌شود در اخذ وام‌ها و شرکت در مناقصات، این نوع شرکت‌ها به مزیت بالایی برسند. اعتبار بالاتر نیز به این شرکت‌ها امکانات بیشتری در امور تجاری بزرگ می‌دهد.
  4. تقسیم سرمایه به سهام در شرکت‌های سهامی خاص، امکان نقل و انتقال سهام را به راحتی فراهم می‌کند. این امکان برای اعضای شرکت و سهامداران به عنوان یکی از مزایای بزرگ این نوع شرکت‌ها مطرح می‌شود.
  5. هر سهام دار تنها به اندازه سرمایه‌ای که در شرکت می‌گذارد مسئول است. این ویژگی به هر سهامدار اطمینان می‌دهد که مسئولیت او در قبال سود و زیان شرکت محدود است.
  6. انعطاف در خرید و فروش سهام در شرکت‌های سهامی خاص از طریق تقسیم سرمایه به سهام، این امکان را فراهم می‌کند که هر فرد به اندازه توان خود اقدام به خرید و فروش سهام کند. این ویژگی باعث می‌شود که سرمایه‌های کوچک جمع شده و فرصت‌های تجاری بزرگتری فراهم گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • فتوکپی شناسنامه مهر خورده و برابر اصل شده تمامی سهامداران.
  • فتوکپی کارت ملی مهر خورده و برابر اصل شده تمامی سهامداران.
  • ارائه مدرک سوء پیشینه کیفری اعضای هیئت مدیره و بازرسان
  • اقرارنامه شرکت
  • اصل وکالتنامه یا کپی مهر خورده و برابر اصل شده
  • اصل قیم نامه یا کپی مهر خورده و برابر اصل شده
  • دو نسخه اساس‌نامه شرکت سهامی خاص که کلیه سهامداران آن را امضا کرده باشند.
  • دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص که کلیه سهامداران آن را امضا کرده باشند.
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی که کلیه سهامداران آن را امضا کرده باشند.
ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

  1. پس از تکمیل نمودن موارد فوق، باید به مراحل ثبت شرکت سهامی خاص بپردازیم. سپس برای شروع ثبت نام وارد وبسایت http://sherkat.ssaa.ir شوید.
  2. سپس اطلاعاتی از شما پرسیده می‌شود که این اطلاعات اعم از نوع شرکت، اعضای شرکت و … هستند.
  3. با مشخص کردن اطلاعات بالا، حال نوبت آن است که نام شرکت خود را انتخاب کنید. انتخاب کردن نام شرکت به این صورت است که شما یک لیست 5 تایی از نام‌هایی که برازنده کسب و کارتان است را به ترتیب اولویت باید لیست کنید. این نام‌ها نباید ریشه لاتین داشته باشند، تا به حال ثبت نشده باشند، دارای معنا و مفهوم باشند و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی باشند.
  4. بعد از ورود این اطلاعات، کارشناس سیستم این اطلاعات را بررسی می‌کند و در صورت داشتن هرگونه کمبود و نقص، به شما اطلاع داده می‌شود. در غیر این صورت پذیرفته می‌شود.
  5. سپس باید یک سری مدارک را به آدرسی که سامانه به شما می‌دهد پست کنید. این مدارک شامل نسخه‌های اصلی صورت جلسه‌ها و ضمیمه‌های آن‌هاست.
  6. پس از ارسال مدارک، مسئول مربوطه مدارک شما را بررسی می‌کند. اگر مدارک تکمیل باشند، کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها به تهیه پیش نوشتار آگهی می‌پردازد. بعد از تایید مسئولان مرتبط این پیش نویس به متقاضی ارسال می‌گردد.
  7. پس از پرداخت مبلغ مربوط به حق الثبت آگهی ثبت شرکت در روزنامه، باید مدارک به امضا رئیس اداره ثبت شرکت‌ها برسد.
  8. نسخه نخست در آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و نسخه دوم آگهی تاسیس در روزنامه کثیر الانتشار باید به ثبت برسد.

در صورت هرگونه سوال بیشتر در مورد مراحل ثبت شرکت‌های سهامی خاص با پشتیبانان ما در راشا ثبت که آماده پاسخگویی به سوالات حقوقی شما هستند تماس بگیرید.

ثبت شرکت سهامی خاص

سخن آخر | راشا ثبت

احتمالا تا به اینجا با مزایای شرکت سهامی خاص، مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت آن آشنا شدید. از آنجایی که برای هر فردی ممکن است پیگیری ثبت شرکت مقدور نباشد، شرکت راشا ثبت آماده است تا با کمترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرکت سهامی خاص شما را با پیگیری دائم ثبت کند. با استفاده از خدمات راشا ثبت دیگر دغدغه نقص اطلاعات، اطلاعات ناکافی و … را دیگر نخواهید داشت. مراحل ثبت شرکت شما توسط ما در راشا ثبت از صفر تا صد با ارائه گزارش انجام می‌شود.

شرکت راشا ثبت در زمینه‌های ثبت انواع امور حقوقی، ثبت شرکت، ثبت اختراع، ثبت ایده، اخذ ایزو و دیگر امور حقوقی فعالیت می‌کند. تجربه چندین ساله‌ی ما در این زمینه، ما را به عنوان یکی از برترین‌ها در حوزه ثبت خدمات شرکتی تبدیل کرده است. در صورت داشتن سوالات بیشتر در مورد نحوه ثبت انواع شرکت‌های حقوقی، با پشتیبانان راشا ثبت تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *